Debatindlæg afAstrid Carøe

Ligestillings- og LGBT+-ordfører (SF)

I SF vil vi sikre bedre adgang til fertilitetsbehandling for regnbuefamilier.

Ligestillings- og LGBT+-ordfører SF: Systemet passer kun til klassiske kernefamilier. Det skal vi lave om

Lyt til artiklen

I denne uge har jeg cyklet København tynd for at suge så meget Pride til mig som muligt. I et glitrende menneskehav fejrer vi retten til at elske og leve, som man vil. Og vi husker hinanden på, at Pride først og fremmest er en politisk manifestation, og at vi stadig har et stort politisk arbejde foran os.

For mens vi i Danmark ofte bryster os af vores frisind, vores inklusion og tolerance, falder denne forestilling til jorden med et brag, når man kigger på LGBT+-familiernes rettigheder. For i vores lille land, der stolt proklamerer at værne om seksuelle og reproduktive rettigheder, ja, her mødes regnbuefamilier stadig af et uforstående system. Det vil jeg og resten af SF lave om på.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her