Debatindlæg afMaggie Jackson

Amerikansk prisvindende skribent og forfatter, senest til bogen 'Uncertain: The Wisdom and Wonder of Being Unsure'

Det er vanskeligere end nogensinde at forudsige fremtiden. Det burde vi se som noget positivt og komme det i møde.

Amerikansk forfatter: Omfavn uvidenheden. Omfavn usikkerheden

Lyt til artiklen

En af mine nære venners datter skulle giftes i sommeren 2021, mens pandemien stod på. »Vi kan ikke invitere venner med til brylluppet«, det skulle være småt og coronasikkert, sagde min ven. Men hun inviterede faktisk nogle af sine venner, så jeg i et Facebook-opslag. Bare ikke mig. Jeg følte mig ydmyget og sagde i starten ikke noget om det.

Men det blev akavet, når vi var sammen, og jeg mærkede en voksende afstand. Og da jeg forsøgte at tage den stadig større kløft mellem os op med hende, beskrev hun det i en sms som en »pause« i vores relation og henvendte sig ikke til mig det næste års tid.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her