Debatindlæg afJulia Lahme

Trendforsker, ceo og forfatter

Jeg tror helt ærligt, at man er nødt til at give kærligheden væk, før man kan gøre sig forhåbninger om at få den igen.

Trendforsker: Der er ved at snige sig en tendens ind, som decideret spænder ben for kærligheden

Lyt til artiklen

Jeg har interesseret mig for kærlighed, personligt og kulturhistorisk, længe nok til at have ændret opfattelse af den. Jeg har derfor med meget stor interesse læst med i Politikens serie om ung kærlighed. Det har været rørende, ægte, smukke artikler og indlæg, som jeg har fået ind med morgenkaffen. Jeg tillader mig nu at give et (lyserødt) pip med:

For jeg tror på kærligheden som den vildeste forandrende kraft og på, at den stikker af, hvis man holder for godt fast i, hvordan man synes, den skal se ud. Og derfor tror jeg, at der muligvis er ved at snige sig nogle kulturelle koder ind, som decideret spænder ben for kærligheden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her