Debatindlæg afTrine Rønn

Kandidat til kommunalvalget i Lemvig (SF)

Et svar til Inger Støjberg fra yderste klitrække: Undgå at tale om os, som var vi kulturelle og åndelige analfabeter.

Kære Inger Støjberg: Undgå at tale om os, som var vi kulturelle og åndelige analfabeter

Lyt til artiklen

I en reportage 29.8 fra et foredrag med Inger Støjberg et sted i provinsen kunne Politiken-læsere erfare, at Støjberg mener, at ingen i Hadsund læser avisen. For »nede i Brugsen ligger der to, og hun kan simpelthen ikke regne ud, hvem der kommer og køber den«.

Kære Inger, lad mig hjælpe dig med at regne den ud: Vi er faktisk en hel del provins- og vandkantsjyder, der abonnerer på Politiken. De fleste digitalt, nogle med papir i weekenden. Ja, nogen af os holder sågar flere aviser. For du har ret i, at Politiken til tider handler vel rigeligt om København – og derfor abonnerer jeg også på Information og Weekendavisen. Mit lokale stof bliver dækket af Lemvig Folkeblad.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her