Debatindlæg afSilje Kerkamm Rosborg

Lærer, cand. pæd. i pædagogisk psykologi

Der er brug for større fokus på ufrivillige aborter i vores system. Når nu vores samfund så frygteligt gerne vil have nogle flere børn, er det et oplagt sted at sætte ind.

På intet tidspunkt stoppede en læge op og stillede det indlysende spørgsmål

Lyt til artiklenLæst op af Silje Kerkamm Rosborg
07:14

Det er tre dage siden, at jeg gravid i uge 11+4 panisk konstaterede blod på toiletpapiret. Det er to dage siden, at jeg grædende sad med synet af et lille tabt liv på en grynet skærm foran mig. Det er en dag siden, at jeg blødende, fastende og smerteplaget sad i venteværelset, fyldt med store, runde maver og bittesmå babyer, og ventede. Ventede i over en time på, at en læge tørt kunne konstatere, at jeg måtte vente endnu et døgn på den operation, der skulle fjerne det bristede håb, det spildte liv indeni mig.

På intet tidspunkt undervejs stoppede en læge op og stillede det spørgsmål, som synes så åbenlyst at stille: Hvorfor skete det nu for anden gang?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her