Debatindlæg afOscar Skaarup

HF-student

Jeg blev næsten sendt på førtidspension som barn. Min historie viser, hvad der risikerer at gå galt, når vi satser på inklusion uden at investere i børnene.

HF-student: Min historie viser, hvorfor nogle børn ikke kan inkluderes på papiret

Lyt til artiklen

»I skal nok regne med, at han skal på førtidspension«. Dette var ordene, der blev givet til mine forældre, efter deres dengang fireårige søn lige havde fået sin infantil autisme-diagnose. Mine forældre var meget insisterende på, at det ikke skulle ske. Jeg er næsten sikker på, at jeg var endt på førtidspension, hvis staten og kommunen havde fået deres vilje om, hvordan min opvækst skulle have set ud.

Handikapområdet har fået meget lidt debattid under den seneste valgkamp. Kun Enhedslisten har udgivet et reelt handikapudspil, mens LA og SF har givet små kommentarer til ændringer af beskæftigelse på handikapområdet, men intet angående blandt andet inklusion i folkeskolen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her