Vores verden var lille, men drømmene store. Når vi drømte om fremtiden, dengang på Stenløse Centralskole i 4. klasse, drev vores tanker altid over Atlanten til landet, hvor alt kunne lade sig gøre. Der, hvor vores helte fra filmene og musikken kom fra.
Da musikken flere år senere i begyndelsen af 80’erne bragte mig til den kreative, sprudlende smeltedigel 42nd Street i New York, blev alle mine forestillinger bekræftet. Der var en energi, glæde og imødekommenhed, jeg aldrig tidligere havde oplevet. Det var nærmest surrealistisk at gå ned ad gaden, hvor alle de ikoniske caféer, plade- og instrumentbutikker lå. Uanset hvor jeg kom, blev jeg modtaget med overstrømmende venlighed og oprigtig nysgerrighed. En besøgende fra Danmark, der tilmed var musiker! Og overalt så jeg mine idoler. De hang ud i butikkerne, jammede med hinanden og indbød mig til at slutte mig til dem.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.