Debatindlæg afFrank Hvid Petersen

Cand.polit, tidligere investeringschef i forskellige banker

Michael Ziegler og Anders Bondo har nu givet sig selv tre år til at finde en løsning på den manglende arbejdstidsaftale for lærerne. Det vil i min simple beregning koste os 9 mia. kr. at vente så længe.

Økonom til Ziegler og Bondo: arbejdstidsaftalen løst inden næste forår. Det vil spare os for milliarder og give skolelærerne motivationen tilbage

Lyt til artiklen

Så faldt en ny overenskomst for folkeskolelærerne på plads. Men det blev uden en nedskrevet aftale om arbejdstid, der ellers var lærernes førsteprioritet. Resultatet har især skabt fokus på – og kritik af – lærernes chefforhandler, Anders Bondo. Han skal under stor mediebevågenhed nu landet rundt og forklare sig over for sine medlemmer for at skaffe flertal for aftalen.

Men som borger og forældre er jeg meget mere interesseret i at høre de kommunale arbejdsgivere forklare sig. Jeg har brug for at spørge: Kære Michael Ziegler og medforhandlere: Hvorfor lavede I ikke en aftale om arbejdstid med lærerne? Hvad var det, der var så forfærdeligt ved en sådan aftale, at I bed jer helt fast i bordkanten og bare sagde nej, nej og atter nej igennem mange måneders forhandlinger?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her