Debatindlæg afMarkus Lund,

Ufaglært lagerarbejder på natholdet

Lagermedarbejder: Kære mænd i ufrivillig cølibat, bliv aseksuelle eller stå ved, hvordan I har det

Lyt til artiklen

Kære mænd, som er såkaldte ’incels’ (= involuntary celibates - eller en alternativ fortolkning af akronymet, som jeg noget spøgefuldt foreslog på et nyligt foredrag om emnet: Insecure Cellar-dwellers (usikre kældermennesker)). For nylig pløjede en bil gennem menneskemængden i Toronto og dræbte ti mennesker, fordi føreren var dødtræt af sit manglende sexliv, hadede kvinder og følte sig gennemsyret af berettigelse til at hævne sig over det. Selv da han tryglede politiet om at blive skudt på klos hold, nægtede betjenten at affyre sit våben og fik ham i stedet lagt ned og passiviseret uden dødelig udgang. Sikke en handling! Gerningspersonen er åbenlyst psykisk syg og har brug for omfattende professionel hjælp, men afgørende var, at hans had ikke blev belønnet med samme kultiske martyrstatus, som Elliot Rodger efterhånden har fået i de kredse, der i stedet for psykiatriske udredninger dyrker kollektive ritualer af selvmedlidenhed over deres uerkendte depressioner. Jeg har ikke haft sex i flere år, og jeg kunne ikke være mere ligeglad. Jeg har gode kollegaer, og jeg arbejder med kvindelige kollegaer, der oprigtigt bekymrer sig om mit ve og vel, og som jeg har lange og dybe samtaler med ugentligt, fordi jeg vælger at være åben og ærlig omkring mit liv. Hvad mere kan jeg forlange?

Forbud mod sexrobotter vil marginalisere ensomme mænd

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her