Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jacob Ehrbahn
Arkivfoto: : Jacob Ehrbahn

Bådflygtninge fra Syrien, Afghanistan, Pakistan, Iran og Irak ankommer hver dag fra Tyrkiet til ferieøen Lesbos, Grækenland. Indtil nu er der kommet 78.000 i år. Straks efter sendes de ud på 60 km tvungen gåtur, for græsk lov forbyder både lokale og turister at hjælpe dem. En båd med ca. 45 flygtninge fra Syrien og Irak ankommer og går i land på en strand ved Skala Sikamineas. De har haft en hård overfart med to motorstop, hvilket betød at folk følte sig som genfødte, da de endelig kom i land. Når bådene er så overfyldte som i dette tilfælde, betyder det at båden har meget svært ved at holde sig oven vande, hvis motoren går ud. En plads i en at de overfyldte gummibåde koster typisk 1.000 USD plus 35 USD for en redningsvest. Turen fra Tyrkiet varer omkring 1,5 timer.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Flugten til Europa: Vi skiftedes til at være i vandet for at gøre båden lettere. Vi skreg om hjælp, men ingen kom

Under flugten til Europa var Yusra Mardinis tæt på at forlise. I dag har hun skabt et nyt liv, men minderne plager hende stadig.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I 2015 var jeg 17 år gammel. Jeg gik i gymnasiet og drømte om at repræsentere mit land ved internationale svømmestævner. Men krigen i Syrien rykkede tættere på, og efter at vi blev tvunget til at forlade vores hjem i Darayya, tog min ældre søster Sara og jeg beslutningen at rejse til Europa.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce