Debatindlæg afIlia Swainson

Retoriker, skuespiller og NLP-coach.

Vi bliver nødt til at finde følelsen af: Yes we can! Ellers kan vi sgu ikke.

Retoriker: Mette Frederiksen efterlod et gabende tomt hul af frygt og usikkerhed

Lyt til artiklen

I mandags sad vi alle sammen klinet til skærmen. Vi hungrede efter at se lys for enden af isolationstunnelen. I håbefuld forventning om en forsigtig kontrolleret åbning, der kunne give os tro på, at et frit Danmark ville vokse frem. Men vi fik hverken tro eller håb. Intet fortrøstningsfuldt fremtidsscenarie at pejle efter. ​​

Jeg hørte ikke et eneste:»We will meet again«. Ikke en eneste reference til, hvordan vi tidligere i Danmark har løftet os ud af tunge kriser, som statsbankerotten og Anden Verdenskrig. Faktisk sagde statsministeren, at Danmark aldrig bliver det samme igen. Og det er jeg sådan set enig i. Men der var ingen bud på, hvad det så kan blive i stedet. Mette Frederiksen efterlod et gabende tomt hul fuldt af frygt og usikkerhed. Og det er i mine øjne virkelig kortsigtet krisekommunikation.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her