Debatindlæg afStephanie Caruana

forfatter og journalist

Jeg troede, jeg var så progressiv, at jeg snildt kunne forstå min store unge, uanset hvad de kom med. Forstå, hvad det vil sige at være en nonbinær teenager. Men det ved jeg ikke, om jeg helt vil kunne. Men jeg kan prøve, give plads og elske, uanset hvad.

Jeg troede, jeg var så progressiv, at jeg snildt kunne forstå mine børn, uanset hvad de kom med

Lyt til artiklen

Jeg har det generelt stramt med debatten i nærværende avis. Eller rettere sagt: De folk, der skriver ind om helt almindelige problemer, der kan være trælse, men som går over. Dem som skriver: »Det er hårdt at være studerende, at være single, at have små børn, at være i begyndelsen af sit arbejdsliv, at tage sig af sine gamle, at blive gammel«. Og så videre. Hver eneste fase bliver set som noget helt unikt, noget partikulært, som nogen burde gøre noget ved på et ideologisk og strukturelt plan. De debatter er tit selvforstærkende, indtil noget andet fylder tidsånden og spalterne. Sat meget på spidsen.

Og nu kommer jeg selv med sådan et indlæg. Jeg er nemlig mor til en nonbinær teenager. Indsæt selv diverse holdninger, som er blevet fremført på den ene og den anden side af nyhedslandskabet. Fra borgerlige bukser, der ryster af skræk over Normstormerne, til vrede aktivister, der mener, at folk skal tjekke deres privilegier og forstå, at revolutionen er her.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her