Debatindlæg afMark Lindgren Abelsen

Pædagog og far til to drenge på 1 og 4 år

Der er 41 børn på legepladsen. Og jeg skal som ene pædagog holde styr på dem alle. Jeg forstår ikke, hvordan vi som et rigt samfund endte her.

Pædagog og far til 2: Hvor blev barndommen og legen af?

Lyt til artiklen

Jeg finder mig selv omgivet af skrig, skrål, hyl og gråd. Jeg er enlig voksen, på hvad der sikkert engang var en god og indbydende legeplads, men som nu er støvet, grå og ekstremt nedslidt. Omkring mig tager den ene konflikt den anden. Hylene går fra det ene barn og videre til det andet. Der er lige nu 41 børn på legepladsen, som er indrettet som et stort kantet U med en daginstitution placeret i midten, der gør, at man kun kan orientere sig på maksimum to langsider ad gangen.

To børn er gået med min kollega ind, da deres bleer skulle skiftes, og muligvis skulle tøjet det samme. En tredje dreng sover til middag, og ham skal der naturligvis også tjekkes til. Derfor er de 41 børn og jeg alene på legepladsen den næste tid. Klokken er omkring 12:45, og alle mine kollegaer er enten til pause, møder, laver udviklingsbeskrivelser eller er syge.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her