professor, dekan, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet
Den seneste apv taler sit tydelige sprog om de problemer, der er på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet, medgiver Mikkel Vedby Rasmussen efter hård kritik fra de studerende. Til gengæld begræder han, at aktivistiske grupperinger dominerer debatten uden at engagere sig i demokratiet.
Dekan svarer studerende i oprør: Københavns Universitet skal være for de mange. Ikke bare et larmende mindretal
Lyt til artiklen
Henter...
Med få afbrydelser har jeg været en del af Københavns Universitet, siden jeg begyndte på statskundskab i 1991. Jeg har været studerende, skrevet ph.d., været ansat som lektor og professor, institutleder og er nu dekan på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.
I al den tid er der pågået en kamp om, hvilket universitet vi vil være. Et universitet uden heftig debat og kraftig opposition er et dødt universitet. Vi har brug for et levende, engageret og stærkt medarbejder- og studenterdemokrati for at fungere.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.