Debatindlæg afKristoffer Jensen

Elev på kommunalt afklaringsforløb

Psykiatrien vil først hjælpe mig med mine psykiske problemer, hvis jeg kommer ud af mit misbrug. Men jeg kan ikke komme ud af mit misbrug, før jeg får hjælp til mit mentale helbred.

Ung mand: »Jeg kan ikke komme ud af mit misbrug, før jeg får hjælp til mit mentale helbred«

Lyt til artiklen

Jeg sidder i et mødelokale i psykiatrien. Jeg føler mig modløs. Psykiateren har netop oplyst, at man har besluttet at afslutte mit forløb hos specialpsykologen i distriktspsykiatrien. Det er blot det seneste af en række forløb, der afsluttes, uden at jeg er kommet ud af stedet.

Omtrent samtidig meddeler min støttekontaktperson, som kommunen har hyret til at hjælpe mig med at skabe tryghed og struktur i hverdagen, at han ikke kan hjælpe mig mere. Han mener ikke, at hans indsats bærer frugt. Jeg mister med andre ord både hjælpen fra kommunen og psykiatrien på samme tid.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her