Debatindlæg afTobias Sonne Olsen

Konsulent, tidligere medlem af Venstre

Venstre har kun sig selv at takke for, at de andre blå partier nu kan tiltrække Venstres vælgere, som var det en fri bar til en provinsfest.

Tidligere Venstre-stemme: Venstre er blevet et ligegyldigt parti. Det er ikke deres politiske linje, der er problemet

Lyt til artiklen

Jeg har i det meste af min ungdom været medlem af Venstre. Jeg har været aktiv i valgkampe, haft tillidshverv i den unge del af min lokalforening og generelt brugt flere timer på VU og V end på spanskafleveringer i gymnasiet.

Derfor smerter situationen i partiet for tiden også et gammelt V-hjerte. Dårlige meningsmålinger og ærgerlige forsøg på at angribe Liberal Alliance på sociale medier. Det er nemt at være sofaanalytiker, som jeg er lige nu, men det er jo ikke kun de sidste 14 dage, at det er gået ringe. Jeg meldte mig ud af partiet for flere år siden, da jeg ikke kunne se mig selv i den politiske linje, som partiet havde og har. En linje, hvor partiet gik ind for burkaforbud og, set fra min stol, mærkværdige danskhedsdefinitioner. Lige nu er det ikke den politiske linje, der er problemet, fordi ved nogen egentlig, hvad den politiske linje er?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her